سفارش تبلیغ
صبا ویژن


 RSS  | Atom  | خانه | ارتباط با من | درباره من | پارسی بلاگ|مجموع بازدیدها: 92490 | بازدیدهای امروز: 20| بازدیدهای دیروز: 9
درباره خودم
لوگوی وبلاگ
پیوندهای روزانه
مطالب قبلی
لینک های دوستان
لوگوی دوستان



















اشتراک
 
موسیقی وبلاگ

یاهو


مدتیه یه چیزی توی گلوم مونده و میخوام بنویسمش اما متاسفانه وقتش کم پیدا میشه که بتونم سر دل استراحت اینجا بیام و چند جمله ای بنویسم

چند وقت پیش یه ماموریت کاری داشتم به کشور روسیه و اونجا توفیق اجباری شد به میدان سرخ مسکو سری بزنم

اون چیزی که بیشتر از زیباییهای اونجا توجه من را بخودش جلب کرد مزار سر باز گمنام بودکه توی میدان سرخ دفن شدن

توجه مردم و جوانها و بویژه قدر دانی از اونها خیلی برام جالب بود . اینکه هر روز تاج گلهای زیبایی روی این یادمان گذاشته میشه .

اینکه مردم مسکو بخصوص پیران اونجا با چه حالتی به این یادمان تعظیم میکنند

اینکه در کشوری که امار مصرف سیگار و مشروباتش در دنیا اوله مردمش حتی در حالت مستی قدردان زحمات و جان فشانی سربازان وطنشون هستن برام تعجب انگیز بود و سئوال بر انگیز اینکه انها چه کرده اند که مردمشان اینگونه بار امده اند .

این روزها فضای کشور پر است از هیاهوی سیاسی در رابطه با بحث حجاب و عفت اجتماعی . انصافا هم حق همین است که برای این معضل چاره ای اندیشیده شود تا شاهد این همه بی عفتی و گستاخی نباشیم و در خیابانها صحنه هایی را می بینیم که در هیچ کشور اسلامی دیده نمی شود . همه این مسائل را قبول دارم که این انسانها مقصرند وباید برای مقابله با انها چاره ای اندیشیده شود اما یک سئوال اساسی هم دارم که امیدوارم صاحبان علم و قلم به ان بپردازند و ان این است که ما چه کاری میبایست انجام میدادیم که نداده ایم و امروز متاسفانه جامعه ما به این وضع کشیده شده است .

دور شدن از فرهنگ ایثار و شهادت برای جامعه ما سم مهلکی است که بیشتر از همه در فرار دادن مردم از این فضا سیاسیون مقصر بوده و هستند . البته به نظر من .

امیدوارم که خداوند توفیقمان بدهد و بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم .

می خواستم تصاویری چند از انچه که دیده ام در مزار سر باز روسها را بیاورم و تصاویری هم از گلزار شهدای شهرمان را در کنار ان که متاسفانه نتوانستم . شاید مقایسه این دو تصویر عبرت امیز باشد . برای همه ما . اما در هر حال شماخودتان تصورکنید که چگونه است .




          (سه شنبه 90/4/28 :: ساعت 1:39 عصر)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ